Jak začít vyšívat?

Ahoj Potterheadi! 
Už je to něco málo přes dva měsíce, co jsem na tento blog nevydala článek. Chtěla bych se vám za to moc omluvit, ale měla jsem spoustu práce se školou. Na mém instagramu jste se mě ptali, kde jsem se naučila vyšívat, jak začít a co vlastně k vyšívání potřebujete. Na začátek bych chtěla říct, že nejsem profesionál a vyšívání je pouze mým koníčkem, který jsem se naučila sama doma. Takže to určitě zvládnete i vy :-)


Budeme potřebovat: 
  •   bavlnky 
  • vyšívací látku (kanava)
  • nůžky 
  •  jehlu s větším okem 



Jak už jsem psala, nejsem žádný profesionál, takže vám stoprocentně nezaručuji, že postup, jakým vyšívám, je správně a naprosto bez chybiček.
Když se podíváte na mé výtvory, určitě si všimnete, že používám takzvaný křížkový steh. Ten je podle mě ze všech stehů nejjednodušší a pro začátečníky ta nejlepší volba.
Jako první si vyberte vhodnou látku. Já používám takzvanou kanavu, která je utkaná volně s mezerami mezi vlákny, díky kterým se vám bude vzor dobře šít. Pokud ale nechcete používat kanavu, můžete použít jakoukoliv jinou látku, jen to podle mě bude složitější. 
Na křížkovým vyšívání se mi líbí, že můžete v podstatě použít jakýkoli materiál. Já používám vyšívací bavlnky a jsem s nimi na 100% spokojená.
A posledním krokem, před samotným vyšíváním, je vybrat a nebo si sám navrhnout vzor.

 
Pokud jste začátečník, tak raději začněte s jednoduchým vzorem, na kterém se samotné vyšívání naučíte. 
Jako takový doplněk, který osobně moc nepoužívám, si můžete pořídit vyšívací kroužek. Je to dvojitý kruh, vyrobený z plastu, dřeva nebo kovu, který napne vyšívací látku. K vyšívání však není potřeba.



POSTUP
1) Odstřihněte si látku - velikost záleží na velikosti vzoru, který chcete vyšít (každý malý čtvereček na kanavě je určen pro jeden steh, takže si můžete jednoduše spočítat, kolik místa na látce vzor zabere - osobně si doporučuji odstřihnout látky o trošku více)
2) Navlékněte do jehly bavlnku- ouškem jehly provlečte bavlnku a na konci udělejte malý uzlík 
3) Začněte vyšívat -jehlu s bavlnkou protáhněte zespodu látky a poté tvořte křížky 

 






Určitě budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, jestli vám tento článek pomohl a pošlete mi obrázky vašich výtvorů :-)Ty nejlepší pak zveřejním na mém instagramu :-)

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky